Zoek

Online productpersonalisatie: hoe winstgevend? PantoonBenes zet de feiten en weetjes voor u op een rijtje.

Online productpersonalisatie: hoe winstgevend? PantoonBenes zet de feiten en weetjes voor u op een rijtje.

Online productpersonalisatie

Items van hout, kunststof, metaal, glas of leer worden geprint en/of gelaserd tot kostbare bagagetassen, drumstokken, miniatuurvoertuigen, coasters, kledingstukken, doosjes, albums, trofeeën, mondkapjes, enz. Kostbaar? Absoluut, elk item is uniek en 100% afgestemd op de wensen van de klant.

De creatie van deze items gebeurt online in uw eigen gepersonaliseerde webshop. Kostelijk? Absoluut niet, uw vaste kosten blijven laag en u betaalt per maand, terwijl uw inkomsten dankzij uw nieuwe e-business stijgen.

Waarom meer online personalisatie-mogelijkheden aan uw print & sign activiteiten toevoegen?

Het kan zeer lucratief zijn

Uit consumentenonderzoek* blijkt dat ongeveer 36% van de consumenten zou overwegen om gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten of diensten te kopen. Maar wat het meest interessant is, is de mentaliteitsverandering rond kosten en tijd: 1 op de 5 consumenten zou bereid zijn 20% extra te betalen om ervoor te zorgen dat hun product gepersonaliseerd of uniek voor hen is.

Klantverwachtingen veranderen

Terwijl onze werkplek verandert door nieuwe opkomende technologieën, veranderen ook de verwachtingen van onze klanten. De meeste klanten eisen tegenwoordig bijvoorbeeld dat ze producten online kunnen bestellen en dat deze vervolgens naar hun werk- of thuisadres worden verzonden.

Onderzoek wijst uit dat klanten tegenwoordig meer bereid zijn om nieuwe producten en diensten uit te proberen. Ook is men bereid langer te wachten op een gepersonaliseerd item.

Recente economische veranderingen hebben ervoor gezorgd dat klanten kritischer zijn in hun aankopen, waarbij ze kwaliteit boven kwantiteit en maatwerk boven massaproductie zoeken.

Emotionele ervaringen creëren loont

Verkopen heeft alles te maken met het anticiperen op de behoeften van klanten, het creëren van emotionele verbindingen en uiteindelijk betere klantervaringen. En laat dat nu net de kerneigenschap van productpersonalisatie zijn!

Het is de manier bij uitstek om met uw klant in dialoog te treden, de aandacht op de meerwaarde van uw aanbod te vestigen en de verwachtingen van uw klanten te overstijgen.

E-commerce kent een exponentiële groei door COVID-19

Het noodgedwongen sluiten van fysieke verkooppunten zorgde ervoor dat consumenten meer online shoppen. Bijgevolg raakt men beter bekend met online bestellen en levering aan huis. In augustus 2020 toonden Europese peilingen alvast een stijging van 30% online aankopen t.o.v. 2019.

Anders gezegd kan er anno 2021 niet langer getwijfeld worden aan het belang van personalisatie en e-commerce voor uw bedrijf!

U las zonet nog maar een paar van de feiten. Dus laten we verder praten, live of digitaal, zoals u het wenst.

Ontvang onze nieuwsbrief

Laat je naam en e-mail hier achter en ontvang onze nieuwsbrief in je mailbox. Je kan op elk moment terug uitschrijven

S'abonner à notre newsletter

Laissez votre nom et votre e-mail ici et recevez notre newsletter dans votre boîte aux lettres.
Vous pouvez vous désinscrire à tout moment.

Ontvang onze nieuwsbrief

Laat je naam en e-mail hier achter en ontvang onze nieuwsbrief in je mailbox.
Je kan op elk moment terug uitschrijven.