De voorbije 30
jaar heeft Cartim Print zich gepositioneerd als de ‘drukker voor drukkers’.
Cartim focuste al lang op de web-to-printevolutie en maakte gebruik van een portaal waarop
professionele klanten hun drukwerk konden bestellen. Op de webshop konden
diverse gestandaardiseerde producten gekocht worden, terwijl complexer drukwerk
langs de klassieke weg besteld moest worden. Offertes op maat moesten manueel
opgemaakt worden, rekening houdend met een aantal mogelijke opties.
Gezien het vrij lage conversiepercentage van offerte tot bestelling was dat belastend voor het bedrijf. Op basis de ervaring met zijn bestaande portaal wilde Cartim een flexibeler webshopsysteem ontwikkelen om meer dan 70% van de offertes te automatiseren.
Na een grondige analyse stelde Four Pees het web-to-printplatform Pressero voor. Het systeem is voorzien van tal van gebruiksklare functionaliteiten, maar is ook uiterst aanpasbaar. Philip Cremers, Benelux Sales bij Four Pees: “Voor dit project was het essentieel om tools voor offertes op maat te integreren. De offertetool die we in nauwe samenwerking met Cartim ontwikkelden, houdt rekening met de opties voor verschillende producten en de onderlinge verbanden ertussen. Op die manier genereert de nieuwe webshop automatisch offertes voor complexe producten”
Het resultaat? Laura Goedertier: “Met ons nieuwe web-to-printportaal zien we dat de werklast voor onze orderverwerkers met meer dan 30% gedaald is. Daardoor krijgen ze meer tijd om te focussen op de ingewikkeldere offerteaanvragen. Bijna 70% van onze offertes kan nu automatisch berekend worden wanneer de klant een bestelling plaatst.