Zoek

Fespa Belgium bezoekt Euroshop Düsseldorf: sfeer en beleving troef!

Fespa Belgium bezoekt Euroshop Düsseldorf: sfeer en beleving troef!

Op maandag 17 februari vetrokken we met een delegatie van Belgische print-en signbedrijven richting Düsseldorf voor een bezoek aan de 2 jaarlijkse hoogmis voor retail-design.  Met een tussenstop in Merelbeke, Groot-Bijgaarden en Lummen bracht de bus ons tot aan de deur van de beurs.  Dank aan Octanorm Belgïe (Damien Van Trappen)  voor de geleverde ingangskaarten.

De Euroshop-beurs telt maar liefst 17 hallen onder de noemer : the world’s N°1 retail trade.  Je kan er de nieuwste trends spotten op gebied van kassasystemen, ledverliching voor winkelinrichting en expo event marketing :

  • Retail marketing : hall 1 tot 3
  • Expo en event marketing : hall 4 & 5
  • Retail technology : hall 6&7
  • Verlichting : hall 9 & 10
  • Visual merchandising :  hall 10
  • Shop fitting en shop design : hall 10 tot 14
  • Food service equipment : hall 14
  • Refrigeration en energy managment : hall 14-17

De vorige editie telde maar liefst 115.000 bezoekers over 5 dagen en  2300 verschillende standen.  We hebben nog geen data over het aantal bezoekers op deze editie maar vermoeden dat het corona virus wel zijn effect zal gehad hebben op deze internationale beurs!
Het viel in ieder geval op dat sommige standen waren uitgerust met dispensers om je handen te ontsmetten, het aantal bezoekers met een mondmaskertje was niet te onderschatten en sommige standhouders hadden zelf een bordje gezet met de vraag om geen handen te schudden.


Met de opkomst van online shopping hebben winkeliers en standenbouwers dus meer dan ooit werk om de sfeer en beleving van hun winkel/stand aan te pakken.

Toppers als Bematrix (Roeselare) en Aluvision (Deinze) mogen best fier zijn om als Belgische spelers internationaal het voortouw te nemen in het ontwikkelen van duurzame en modulaire aluminium frames. Duidelijk dat led-animatie en projectie meer en meer als standaard oplossing wordt opgenomen in het stand of winkelconcept. Dank aan Bematrix om ons op het einde van de beurs te trakteren op drankjes en hapjes! Proficiat aan beide bedrijven om Belgïe zo op de kaart te zetten!

Wie eerder houdt van een zachte animatie of dynamic lighting effect op groot formaat print kon bij Vivalyte uit Kortrijk of Kendu uit Spanje (Flowbox)  mooie animaties zien.  Op een subtiele manier een animatie in beeld brengen komt soms rustiger over dan een televisie met flitsende beelden.

In de hall van verlichting viel op dat de mogelijkheid bestaat om het kleur van de ledverlichting aan te passen naargelang je vis, vlees, brood of kledij die je wil aanprijzen. Ook de sfeer in het pashokje kan worden aangepast naargelang je een bikini dan wel een avondkleedje past.

We lieten de laatste trends op het gebied van etalagepoppen aan ons voorbijgaan en ook op de verschillende standen met geurmarketing bleven we niet lang.

Volgende Belgische standhouders kregen nog een bezoek van Fespa Belgium :

  • Easyscreen (Eeklo) : displays
  • Matrixdecor (Meulebeke) : aluminium frames
  • Waelkens/Romflag (Oostrozebeke)  : flags and banners
  • Design4rent  (Brusses/Luxembourgl) : temporary viewbox structures 
  • Pixl Carpets (Oudenaarde)  : printed carpet


Sfeer is in ieder geval hetgeen de vele standen met elkaar verbond en zal de komende jaren alleen maar aan belang toenemen om de klant vanachter zijn computer te halen en hem terug in de fysieke winkel/beurs te laten shoppen.

De volgende beurs die we met Fespa Belgium bezoeken is de Fespa beurs in Madrid

Ontvang onze nieuwsbrief

Laat je naam en e-mail hier achter en ontvang onze nieuwsbrief in je mailbox. Je kan op elk moment terug uitschrijven

S'abonner à notre newsletter

Laissez votre nom et votre e-mail ici et recevez notre newsletter dans votre boîte aux lettres.
Vous pouvez vous désinscrire à tout moment.

Ontvang onze nieuwsbrief

Laat je naam en e-mail hier achter en ontvang onze nieuwsbrief in je mailbox.
Je kan op elk moment terug uitschrijven.