Waarom wordt een webshop best niet gezien als een ‘standalone’-activiteit? Omdat in een ideale situatie de workflow van een webshop helemaal gelijkloopt met die van een grafisch bedrijf. Want als dat niet zo is, gaan alle efficiëntie-voordelen van een webshop verloren aan nutteloos dubbele en dus tijdrovende handelingen. Los van het feit dat dit geld kost én fouten kan genereren. En dan gaat het al snel verkeerd!
Het belang van connectie webshop-MIS
De relevantie van een integratie van uw webshop met het MIS systeem snel duidelijk vanuit het perspectief van het digitale tijdperk waarin we leven. Klanten hebben veel keuze als ze een product (willen) kopen. Er zijn tevens enkele belangrijke aspecten waarmee ze rekening houden als ze aankopen:
- Efficiënte customer care en loepzuivere levertermijnen
Om het vertrouwen van klanten te winnen moet je ervoor zorgen dat hun vragen en verzoeken tijdig worden beantwoord. Dit kan variëren van een informatieaanvraag tot de modaliteiten van een levering/installatie. - Ken je klant, weer relevant
Wanneer ben je relevant? Wel, het is bijvoorbeeld meer dan waarschijnlijk dat je klant niet geïnteresseerd is in een carwrap-deal als hij/zij geen wagenpark heeft. Ken dus je klant. En stel enkel relevante producten voor. - Een naadloze ervaring voor de klant
Wanneer een klant de helpdesk belt, verwacht hij/zij dat je al weet wie hij/zij is en welke transacties hij/zij recentelijk met je bedrijf heeft gehad. Dit is alleen mogelijk wanneer alle afdelingen met dezelfde applicatie toegang hebben tot dezelfde gegevens. En waar vind je alle noodzakelijke gegevens? In je MIS-systeem. Maar moet je dat dan allemaal apart opzoeken …? Neen dus. Integreren is de boodschap.
Wil jij ook het volledig potentieel van je webshop te realiseren? De voordelen zijn talrijk, zowel aan de klantzijde als aan de business-kant. Lees hier verder hoe MultiPress dit aanpakt.